Az alapképességek házi fejlesztése 5. A leíró képesség avagy a gondolatok megfogalmazása

A gondolatok megfogalmazása. Sokunk küszködünk a problémával. Vagy nem tudjuk, hogyan kezdjük, vagy nem tudjuk, hol kezdjük, aztán azt nem tudjuk, hol folytassuk, hol is fejezzük be... Miért is tudná helyesen éppen a gyermek?

Gyakoroljuk vele hát! Ha egy ilyen pici gyermek a gondolatait még nem is lesz képes (minden esetben) tudatosan megfogalmazni, mert ő még nagyon konkrét világban él, azért képekről és tárgyakról sokat fog tudni beszélni.

1. Szuperül fejleszti a leíró képességet a bekötött-szemes-kitapogatós-kitalálós: tegyük a cihába a pár darab letapizni valót, kössük be a szemét, és kérjük meg, mondja el, milyen az a dolog, amit a kezébe vett. FIGYELEM! A nevét nem szabad kimondani. Csak, hogy:

  • szögletes
  • érdes felületű
  • hideg
  • meleg
  • mire használjuk stb.

2. Lehet ugyanezt látott dolgokkal, amiket kipakolunk az asztalra, és ő megint csak azt mondhatja el, amit lát, vagy amit tud a dolog használatáról. A nevét nem.

FIGYELEM! 5 évesek is elég nehezen tudják betartani, hogy nem mondják ki a nevét. A kicsik meg egyáltalán! Ez így, ebben a formában korhatáros (!) játék. :)

3. És akkor ott van még a jó öreg barkochba.

4. Képolvasás, ahol már embereket, jeleneteket nézegethetünk egy-egy mesekönyvből. Mit látsz a képen? Mit csinálnak a gyerekek? Mit gondolhatnak, mit mondhatnak a gyerekek...

Kenterbe fognak verni bennünket. :)

 

Join now and claim bonus william hill uk - wbetting.co.uk

Ez a weboldal a felhasználói élmény javítása, valamint a zavartalan működés biztosítása érdekében sütiket (cookie-kat) használ.